Tuesday, May 27, 2008

Dress Dahlia

Aku buat dress ni dalam masa berapa jam aja. Itupun bergaduh dengan Alicia..heheh, bukan gaduh apalah..cuma dia mengacau aje. Aku dapat pattern dress ni dari blog Maya.

Thank you Maya buat tutorial tentang dress ni, lagi pun semua dress yang Maya buat semua cantik2...naik gila aku. Well ni first time cuba buat..so baju pun tak berapa nak kemas lagi. Aku tak jahit tepi pun, aku main redah aje jahit buta aku kata..heheh. Lagi pun kain nye pun murah aje..nanti kalau buat kain mahal sikit aku buat elok2 sikit...nikan baru belajar..slow2 orang kata.



Aku juga belajar buat lubang butang pertama kali...heheh. Nampak tak kat belakang baju Alicia tu...buat satu aje sebab senget benget lubang yang aku buat tu...takpe masih belajar lagi...


Cantikkan ropol kat bawah skirt ni...


OKlah kan...untuk org yang tak pernah masuk kelas menjahit cuma belajar dari kawan2 bloggers aje..dan pertma kali cuba buat menjadi plak tu..heheh suka nye aku....
Posted by Picasa

3 comments:

Maya said...

aahh.. nampak lagi cantik pulak baju ni bile orang lain buat.. alicia pun comelllll sangat-sangat..

haa.. nak pi australia eh.. jap.. saya fikir dulu nak kirim ape.. heh he.. takde ape sgt kot.. cuma nak butang2 bentuk bunga kalau ade.. :D

embroidery tu saya design ikut suka saya jer.. mostly font saya ambik dr internet & print atas kertas, pastu tekap.. sbb tu tulisan cantik aje.. hehe.. bunga-bunga tu pulak, sebab saya ni memang suka buat bunga kelopak 5 tu.. penuh buku nota saya dgn bunga2 cam tu.. so, saya just apply jek laa.. saya buat embroidery tu pun terinspired dr blog2 omputih laa..

seronok dapat kenal faridah, boleh share hobby kan.. byk dah pattern quilt yg faridah dah buat.. saya suka gak nak buat quilt ni.. tapi tak sempat lagi.. dulu mase sekolah pernah buat gak, tapi semua bentuk 4 segi saje.. :)

ni saya sharekan yg saya teringin sangat nak buat.. http://flickr.com/photos/21470347@N07/2447749406/

Sheila Wahid said...

Suka tengok dress ni... tak sempat lagi nak buat...:-( asyik sibuk je memanjang kat office... semua projek pun terbengkalai...

Faridah nak pi Australia??? Nak kirim boleh??? nak beli mag AS&E...

Alangkah bagusnya kalau satu hari nanti dapat buat rombongan cik kiah pergi Country Bumpkin :-)..

Maya said...

eh? tak boleh tengok gambar tu ke? just copy paste url kat browser..